luni, 2 februarie 2015

Cozonac floare cu nuca

Aveti nevoie de:

un galbenus
o jumatate lingurita sare
6 lg zahar
un cub drojdie
zahar vanilat
140 gr iaurt
o cana lapte
coaja rasa de portocala
800 gr faina

 
 
 
 


 

 

 
Se dizolva drojdia in laptele caldut apoi se adauga restul ingredientelor,se face un aluat ca si pentru cozonac.Se pune un prosop curat peste vas si se lasa la cald minim o ora.

Umplutura:

nuca macinata
3 albusuri de ou
zahar dupa gust
coaja rasa de lamaie

Pentru uns deasupra un ou intreg

Se ia cate o bucata mica din aluat,se intinde in forma rotunda (eu am intins ,apoi cu o farfurie I-am dat dat forma rotunda.Se pune nuca (amestecata inainte cu albusurile batute spuma ,zaharul si coaja de lamaie),din nou foaie (se fac 5 foi) .Se pune in tava tapetata cu hartie de copt ,apoi se pune un pahar in mijloc si se taie .Se rasucesc de doua ori pentru a i se da forma de floare.Practic e ca un cozonac putin diferit ca si compozitie si forma .Frumos si gustos ,merita facut .Se unge deasupra cu ou batut si se da la cuptor aproximativ 40-45 minute sau pana ce are o crusta frumoasa .

Pofta buna si spor la gatit

2 comentarii:

  1. Felicitari, arata minunat. Am sa incerc si eu, dar cred ca imi trebuie reteta video :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Bucataria lui Aly4 februarie 2015 la 00:15

    Multumesc Paula ,nu ai nevoie de video ,crede-ma ca e atat de usor de facut ...credeam ca e putin mai complicat dar chiar nu e ...si e atat de bun ca merita sa il faci ,spor sa ai

    RăspundețiȘtergere